2012. június 12.

Csalókából gyógyító szörp



Az elmúlt hetekben annyira köhögtem, hogy már kezdett elviselhetetlenné válni. Rengeteg gyógyszert szedtem, mindenféle köhögés elleni szirupot megittam, de semmi javulást nem idéztek elő, sőt, éjszakánként nem aludtam egy szemhunyásnyit sem és olyan mérhetetlen hasizomlázam volt, hogy mozdulni is alig bírtam. Emlékeimben még élt nagymamám fenyőszirupjának az íze és azt is tudtam, hogy köhögésre kiváló orvosság. Így kértem egy kedves családtagunktól, hátha javul az állapotom. Nem csalódtam, szinte azonnal jobban lettem, és pár nap alatt a köhögés teljesen elmúlt. Erre felbuzdulván elhatároztam, hogy én is főzök fenyőfa szirupot :) Férjemet elküldtem csalókát szedni, ami cseppet sem könnyű feladat, de szerencsére nem tért haza üres kézzel.
A csalókákat beletettem egy nagy fazékba, és leforráztam annyi vízzel, amennyi épp ellepte. Dobtam rá két teáskanál citromsót és 24 órát pihentek a vízben, majd még egyszer felforraltam, leszűrtem és addig főztem, míg a víz mennyisége a felére csökkent. Ez idő alatt mondanom sem kell, az egész házat belengte a hargitai fenyőfák illata :) A cukor mennyisége ízlésre van bízva, én 4 liter szörphöz tettem két kiló cukrot, majd ezt ismét a felére főztem. Sokáig tart a főzés folyamata, de megéri :) Kicsi üvegecskékbe töltöttem, és most ott sorakoznak a kamrában :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése